Holiday Inn Hotel қонақүйінің конференц-залында тұңғыш рет Қазақстандағы әуежайлар қызметіне арналған әріптестік кездесу өтті. «Әуе ұшақтарының жер үстіндегі салалық қызметтері» тақырыбындағы дөңгелек үстел жұмысына Маңғыстау облысы әкімінің орынбасары Руслан Сәкеев, ҚР Инвестиция және даму министрлігі Азаматтық авиация комитетінің өкілдері, Ақтау, Астана, Алматы, Сары-Арқа (Қарағанды) әуежайлары басқарма басшылары, «Эйр Астана», «Скат», «Бек Эйр» және «Қазақ Эйр» әуе компанияларының қызметкерлері қатысты.
Жиынды алғы сөзбен бастаған облыс әкімінің орынбасары Руслан Сәкеев еліміздегі әуе қызметінің маңызы мен сапалық деңгейі туралы баяндады. «Құрметті әріптестер, жиынға қатысушы қонақтар! Киелі Маңғыстау жерінде ұйымдастырылып отырған, республика көлемінде және өз өңіріміз үшін де күрделі әрі маңызды әуе мекемелерінің жердегі қызмет көрсету мәселелеріне арналған дөңгелек үстел жұмысына қош келдіңіздер! Біз еліміздегі әуе ұшақтарының қызметі халықаралық деңгейлерге сәйкес келуі үшін кедергі келтіретін мәселелер мен кедергілерді шешу жолдарын талқылау үшін жиылдық. Осы түйткілді тақырыптарды бәріміз бірлесе талқылап, пікірлесіп, ортақ шешімге келіп, оны тиісті орындарға жөнелтіп, әуежайлардағы қызмет сапасын көтеруге атсалысуымыз қажет. Бұл – Ақтау қаласына қатысты шаруа емес, бүкіл республикамыз бойынша әуежайлар қызметінің деңгейін көтеру, қазіргі күн тәртібіне шыққан мәселе. Сондықтан бүгінгі дөңгелек үстел Азаматтық авиация комитеті және әуежайлар, әуе компанияларының қолдауымен бірлесе өткізіліп отыр», – деген Руслан Кенесары ұлы әуе ұшақтарының жердегі қызмет көрсету салаларындағы түйткілді мәселелерге тоқталды.
«Біз бүгінде әлемнің дамыған 30 елі қатарына ену үшін ғаламдық ортақ шаруаларды заңнамалық, техникалық реттеулер деңгейінде шешуіміз қажет. Сол себепті, аталған қызмет түрлері бойынша ортақ түсіністікке келіп, тиімді шешімдерге тоқталғанымыз жөн. «Ақтау» әуежайы Түркияның ATM Grup компаниясымен жасалған ортақ келісімге сәйкес аталмыш ұйымға берілген. Бұл тәжірибе біздегі әуежай қызметінің сапалық деңгейінің арта түсуіне септігін тигізіп отыр. Таяу уақытта Ақтауда Каспий жағалауындағы бес мемлекеттің президенттері бастаған делегация бас қосады. Біздің әуежай маңызды мемлекеттік шарада жоғары қызмет көрсетуді жоспарлап отыр. Қазір осыған қызу дайындық жұмыстары басталып та кетті. Жалпы, Ақтау әуежайымен қатар барлық өңірлердегі әуе ұшақтарына арналған мекемелер халықаралық стандарттарға сай болуға әзірлік жасауы тиіс. Бұл – уақыт талабы. Біздің әуежай 2016 жылы 860 мың жолаушы қабылдады, ал өткен жылы бұл көрсеткіш миллионнан асты. Бұл өз кезегінде өңірімізде әуе қызметін пайдаланушылар қатары көбейгенін көрсетсе, оларға сапалы қызмет жасау да жоғары жауапкершілік жүктейді. Сондайақ бұл өңіріміздің әуе тасымалының батыс қақпасы ретінде қызмет аясы ұлғая түскенін байқатады. Осы орайда көрікті Каспий жағалауында орналасқан аяулы қаламыздың туристік сапасын жақсарту мәселесі алға шығады. Жуырда ғана Маңғыстауға бірқатар шетел мемлекеттерінің бір топ журналистері келді. Олар біздің өңірдің тыныс-тіршілігімен танысып, тарихи орындарды аралады. Мұндай кезде қонақтарды әуежайдан күтіп алудан бастап, қаладағы барлық салалардағы қызмет көрсету сапасы сынға түсетіні белгілі.
Шетел журналистері жалпы Қазақстан және жекелеген қалаларымыз туралы білгенімен, Ақтау туралы толық мәліметтерге қанық еместігін жеткізді. Олар өз тарапынан қаламызды әлемге таныта түсуге қызмет жасауға дайын екендіктерін де айтты. Біздің аймақта бес бірдей мемлекет теңіз жағалай шекараласып жатса да, Өзбекстан, Түрікменстан секілді елдермен әуе байланысын жолға қоя алмай келеміз. Мәселен, осы елдердегі қандастарымыз әуе қызметін алғысы келетіні жасырын емес. Шекаралас елдермен бұл бағыттағы байланыс саласында осындай кемшін тұстар бар. Ал қазір әлемнің әртүрлі аймағындағы туристер біздің өңірге келгісі келеді. Осы әуе бағыттарын кеңейтіп, қызмет көрсету саласы мен сапасын жақсартуға тиіспіз», – дейді Р.Сәкеев.
Еске салсақ, жуырда облыс әкімі Ералы Тоғжанов бастаған делегация Біріккен Араб әмірлігіне, Дубай шаһарына ресми сапармен барған еді. Сапардағы маңызды кезде сулерде Араб әмірліктері мен Ақтау қаласы арасындағы қосымша жаңа әуе рейстерін ашу туралы келіссөз жасалды. Келісім негізін де бұл рейстер биылғы жылдың қыркүйек айында қосылатын болады.
Әуе кемелерінің жердегі барлық қызметтерінде заңнамалық деңгейде белгіленген шектеулері де бар. Дөңгелек үстел жұмысында қатысушылар әр мемлекеттің өз ішкі тәртіптері мен талап-шарттарына сәйкес жағдайларды қарастырып, әуе компаниялары арасындағы ортақ келісім жасауына қатысты өз ой-пікірлерін айтты.
Ақтау халықаралық әуежайы басқармасының басшысы Сельчук Киледжи жер үстінде көрсетілетін қызметтердің коммерциялық бөлігін реттеу қажеттілігіне назар аударып, өз тәжірибесімен бөлісті.
ТАҒЫ ОҚЫҢЫЗ: Балаңызды 5 жаста 1-сыныпқа беруге дайынсыз ба?«Біз біраз жылдардан бері сіздермен бірге әуежайлардың мемлекет көмегінен тыс, өзөзін қамтамасыз ету жолымен халықаралық авиация және қауіпсіздік стандарттарына сәйкес қызметтерді көрсетуді қалай реттеу қажеттігін талқылап келеміз. Әуе компаниялары Азаматтық авиация комитетіне ықпал жасап, әуежайларда, тіпті өзіндік құнынан төмен болса да қызметтерді иеленуді және басқа тасымалдаушы компаниялардың осы әуежайға келу мүмкіндігіне кедергі келтіруді көздейді. Әуежайлар мемлекеттік органдар арқылы әуе компаниялары ықпалымен пайдаланылып келеді. Ақтау әуежайы 8 жыл бұрын Азаматтық авиация комитетіне барлық тараптардың мүдделерін қорғайтын қаулы жобасын жөнелткен және осы құжат бойынша өзіміз реттеулер жүргізе бастадық. Қазір бізде халықаралық стандарттарға сай келетін жүйе бар. Ол біздің тұтынушыларға, сондай-ақ халыққа жоғары қызмет көрсетуімізге мүмкіндік береді», – дейді Сельчук Киледжи.
Селчуктің сөзінше, енді жаңа азаматтық авиация талаптарына сәйкеспейтін ескі кеңестік жүйе қолданыстан шығарылуы тиіс, оның орнына заңдық күші бар және халықаралық деңгейде мойындалған ИКАО, EASA және FAA жүйелері іске қосылуы қажет. Шетел мемлекеттерінің үлкен көлемдегі жолаушы тасымалы мен дамыған әуе рейстерінің Қазақстаннан алда болуы ондағы нарықты реттеуші институттары мен органдары монополист еместігінде болып отыр, олар барлық даму бағыттары мен инновацияларға есік ашқан. Бір ғана мысал: Солтүстік және Оңтүстік Корея мемлекеттері. Солтүстік Кореяда кедейлік белең алған, жақсы да қолайлы қызметтер қолжетімсіз, адамдар емін-еркін саяхаттай алмайды, ал осы уақытта бір кезеңде өмір сүретін Оңтүстік Корея елінде жағдай мүлде керісінше. Бұл елде өте дамыған транспорттық желі қалыптасқан және сапалы қызметтерді адамдар айтарлықтай төмен бағада алады. Қауіпсіздік стандарттарына сәйкес келетін Еуропа әуежайларында да монополия ұғымын алып тастағаннан кейін кез келген әуежайға ешбір шектеусіз ұшуға жол ашылды.
«Міне, осындай халықаралық тәжірибелердің нәтижесінде біз жолаушылардың әуе желілерін таңдап, ұшу еркіндігі мен құқықтарына толық ие екенін көреміз. Мәселен, Atlasglobal өз рейстерін тоқтатқан кезде «Скат» әуе компаниясы билет бағасын екі есеге өсіріп, рейс санын да арттырды. Бұл «Скаттың» қаржылық дағдарысқа ұшырағанын емес, оның бұл бағытта монополист болғанын көрсетеді. Ал шындығында аталмыш секторды реттеуді қалайтын мемлекеттік органдардың көздеген мақсаты – осы ма? Осы орайда қазіргі қалыптасқан жүйе мынадай халықаралық стандарттарға негізделуі тиіс деп білемін. Біріншіден, әуежай қызметтері мен жер үсті қызметтері мазмұны мен сипаттамасына қарай бірбірінен бөлектелуі керек. Екіншіден, транспорттық инфрақұрылым жүйесін дамыту жолдары. Үшіншіден, Азаматтық авиация комитеті осыған қатысты нақты жоспар түзуі тиіс. Төртіншіден, бізден ұшып жүрген әуе компаниялары өз жұмыстарын біздің әуежайда жалғастырып, сапа және билет құны бойынша жолаушылардың жекелеген профилін құруы қажет. Бесіншіден, тарифтер, әсіресе жер үсті қызметі бағалары мемлекеттік мекеме бекітуі бойынша емес, нарықтық бағамен реттелуі керек», – дейді С.Киледжи.
Сондай-ақ бұл талаптар тізімінде жер үсті қызметіне қатысты қызметтердің мазмұнын анықтау, құрал-жабдықтардың минималды тізімі, бекіту процедуралары мен лицензия шарттары, концессиондық төлемдер, оқу, әуежай есебінен жер үсті есебін бөлу секілді арнайы тараулар бар. Сонымен қатар осы іс-әрекеттердің дұрыс орындалуы үшін мемлекеттік қолдаудың да маңыздылығы зор. Әуежайлардың төменгі құрылым болуына байланысты тікелей үкіметтің қолдауы қажет етіледі.
«Эйр Астана» әуе компаниясының аймақтық менеджері Сергей Андреев жерүсті әуе қызметі салаларына қатысты ұсынылатын тұжырымдаманың маңызды тұстарын атап, қызмет көрсету бағаларына қатысты алаңдаушылық білдірді.
«Атап айта өтер мәселе, жаңа тұжырымдама ұсыныстары, яғни әуежайлардағы жер үсті қызметін көрсетуге қатысты. Бұған дейін Қазақстанда осыған ұқсас құжат болмаған. Қазіргі уақытта Астанада біз осы бағытта жұмыстарымызды бастап кеттік. Жалпылай алғанда барлығы да осыған дейінгі дүниелер секілді, яғни әуежайларда жолаушыларға көрсетілуі тиіс қалыптасқан қызметтер. Жердегі қызмет тарифтерін реттеулерді шектеуді алып тастаудың соңы тарифтердің жаппай жоғарылауына алып келді. Әуежайлар бұл мәселеге бел шешіп кірісіп кете алмайды. Қызметтер тарифінің көтерілуі табысты көбірек түсіруге бағытталғаны белгілі. Бұл – ең қиын және күрделі мәселе. Әрине, белгілі бір дәрежеде қызметтердің ақысын өтеу, табыс түсіру – қажет іс. Алай да арнайы орган, мекемелер тарапынан бақылау болуы тиіс. Мәселен, жаңа жылдан кейін 8 әуежай қызмет көрсету бағаларын айтарлықтай көтеріп жіберді. Біз осыған байланысты бұл жағдайларды қандай жолмен болса да қалыпқа келтіру үшін үкіметке дейін жұмыстар жүргізудеміз. Егер осы саладағы шешімдер оң шығарылса, компаниялар қызмет құнын төмендетуі тиіс. Бұл барлық тараптар үшін де тиімді болар еді», – дейді «Эйр Астана» компаниясының өкілі.
Ақтау әуежайы басқарма төрағасының орынбасары Меруерт Жолдыбаеваның айтуынша, жердегі әуе қызметі біздің ел үшін тың тақырып болғанымен сұраныстың артуына байланысты өзектілігі де жоғарылады. Республикада осы саладағы реттеу жұмыстары өткен жылдары қолға алына бастаған, ал әлемдік тәжірибеде оның тарихы 20 жылдан асады.
«Біз әуежайлар мен авиакомпаниялар арасындағы барлық түйткілді жайттарды қарастырғымыз келеді. Бұл жерде техникалық қана емес, қаржылық мәселелер де бар. Біз жердегі әуе қызметтері туралы дұрыс түсінік қалыптастыруды көздейміз. Қазіргі күнде Кеңес кезінен бері бізде бір жүйе жалғасып келеді, әуежайларға бөлінген тұста жердегі әуе қызметі әуежайларға жүктелді, алай да бұл жауапкершілік авиакомпанияларға да тиесілі. Әлемдік тәжірибеге сәйкес жер үстіндегі қызметпен әуежайлар, әуе компаниялары және жер үсті компаниялары айналыса алады. Біздің Қазақстанда бұл қызметті негізінен әуежайлар атқарады, себебі бөлініс кезінде барлық техникалар әуежайларға қалған. Әуе компаниялары осы қызметпен айналысуына болады, бірақ бұл іс-әрекеттер әуежай территорияларында жүргізілетіндіктен және әуежай инфрақұрылымдары көмегі қолданылуына байланысты біз белгілі бір көлемде комиссия төлемін алуға құқылымыз», – дейді М.Жолдыбаева.
Қазіргі күнде әуе компаниялары кейбір қызмет түрлері бойынша жұмыстар жүргізуге дайын, дегенмен М.Жолдыбаева бұл қызметтер кешенді түрде жасалуы керектігін айтады. Ал авиакомпаниялар бұдан бас тартса, әуежайлар қалған қызметтерді атқарады. «Біздің қолымызда Азаматтық авиация комитеті мақұлдаған нормативтік құқықтық акті бар. Жалпы алғанда, біз бұл құжатпен келісеміз, тек бұл процестің дұрыс жүргізілуін қаласақ кейбір тұстарын тағы да қарастыру керек секілді», – дейді Ақтау әуежайының өкілі.
Тараптар жиын жұмысының соңында дөңгелек үстелде талқыланған әуе ұшақтарының жер үстіндегі салалық қызметтеріне қатысты өз ұсыныс-пікірлерін қорытып, алдағы уақытта тиісті ортақ түсіністік пен шешім шығаруға уағдаласты.
Жайық НАҒЫМАШ