Өткен аптада Ақтауда үш кішкентай баласын өлтірген әке туралы хабар облыс тұрғындарын, бүкіл Қазақстанды дүр сілкіндірді. Бейресми ақпарат бойынша, ер адамның дәстүрлі емес діни ағымның жақтаушысы екені белгілі болды. Бұл әрекеттің адамгершілікке жатпайтындығы айтылып, қоғамды баланы деструктивті идеологиядағы ата-анасының ықпалынан қалай қорғауға болатынын талқылауға мәжбүр етті, деп хабарлайды mangystaumedia.kz
Сайт редакциясы осындай отбасы балаларымен жеке жұмыс бар ма деген тақырыпты зерттеуді жөн көрді.
Қазір құқық қорғау органдары мен ведомстволары елімізде терроризм мен экстремизмнің көрініс беруінің алғышарттарын анықтау және жолын кесу бойынша жұмыс жүргізуде. Ал бұрын Қазақстан үшін дәстүрлі емес идеология шетелден келсе, бүгінде деструктивті ағымдарды уағыздаушыларға әлеуметтік желілер мен мессенджерлер жеткілікті.
Қазақстан Республикасы Бас прокуратурасының мәліметінше, 2017 жылы заңсыз мазмұндағы сайттарды тексеру үшін «Киберқадағалау» жобасы іске қосылды. Нәтижесінде діни экстремизм мен терроризм белгілері бар 900 мыңнан астам веб-сілтемелер бұғатталды.
Ересек тұрғындармен теологтар және құқық қорғау органдары да жұмыс істеуде, ал балалар дәстүрлі емес жақын туыстарының ықпалынан қаншалықты қорғалған?
Балаға көмектесетін жалғыз орын – мектеп пен педагог-психолог. Ол білім беру ортасында психологиялық-педагогикалық қолдау ғана көре алады, бірақ ата-ананың жазбаша рұқсатымен ғана. Жалпы білім беру ұйымдарында «Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметінің қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Білім министрінің міндетін атқарушының 2022 жылғы 25 тамыздағы № 377 бұйрығы бар. Оның ішінде ата-аналардың және өзге де заңды өкілдердің жазбаша келісімімен студенттер және тәрбиеленушілермен психологиялық диагностика, кеңес беру және оқыту (топтық, жеке) жүргізіледі.
«Педагог-психолог жұмысын бастамас бұрын ата-аналармен жалпы жиналыс өткізіліп, онда педагог-психологтың қызметі, оқушылармен диагностикалық, психокоррекциялық және профилактикалық жұмыстардың қалай өтетіні айтылады, жазбаша келісім беріледі. Егер диагностика кезінде балада, мысалы, эмоционалдық дамуда ерекшеліктер анықталса, онда диагноздың нәтижелері туралы және баламен қандай жеке жұмыс жасау керектігі туралы ата-аналары қайтадан шақырылады. Тағы да ата-ананың жазбаша келісімі алынады. Осыдан кейін оқушымен жеке жұмыс жоспары жасалып, ата-анамен келісіледі. Ата-аналар үзілді-кесілді қарсы болса, педагог-психологтың оқушыға көмектесуге мүмкіндігі болмайды. Жалғыз жол - ата-ананы сендіру. Психолог оларға жұмыстың ойын түрінде жүргізілетінін, баланың жеке шекарасы бұзылмайтынын түсіндіреді», - дейді Маңғыстау облыстық білім басқармасының оқу-әдістемелік білім беру орталығының психологиялық қолдау бөлімінің меңгерушісі Ғалия Қойтанова.
Жақында болған жантүршігерлік оқиға - өз әкесінің үш баланы өлтіруі басты сұрақтарды қозғады - отбасында дәстүрлі емес діни ағымдарды ұстанатын балалармен қалай жұмыс істеу керек?
Педагог-психолог баланың ата-анасы ұстанатын идеологияның қаншалықты жойқын екенін анықтай алмайды. Ал мектептерде мұндай отбасылардың есебі жоқ. Сондықтан мұндай отбасыларға назар аударып, бақылауға алу туралы құқық қорғау органдары мен білім бөлімі жұртшылықтың үндеуін министрліктер деңгейінде, қоғамдық ұйымдардың қолдауымен жеткізуі керек.