Қазақстандық қоғамның түрлі жіктерінің өкілдері олардың барлығы тауарлар мен қызметтерді тұтынушылар болып табылатынын біріктіреді. ҚР азаматы кім болып жұмыс істемейсе де, ол әрқашан тұтынушы болады. Біздің мемлекеттің заңнамасы тұтынушылардың құқықтарын жосықсыз өндірушілерден қорғайды. Тұтынушылардың "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңында көзделген құқықтары мен міндеттері бар. Тұтынушылардың құқықтарын қорғаудың негізгі қағидаттарының бірі "тұтынушылардың заңды мүдделерінің құқықтарын қорғауды қамтамасыз ету" болып табылады. Мемлекет тұтынушылар өз құқықтарын қорғай алатын кейбір құралдарды анықтады. "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" ҚР Заңының 8-1-бабында шарт жасасу кезінде тұтынушылардың құқықтарын бұзатын талаптар көрсетілген. Егер тұтынушының құқықтарын бұзатын және оған қысым жасайтын Шарт талаптарын қолдану нәтижесінде тұтынушыға залал келтірілген болса, оларды кінәлі тұлға толық көлемде өтеуге тиіс. Бұл норма тұтынушының құқығын бұзушыны жауапкершілікке тарту құралдарының бірі болып табылады. "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңның 10-бабы негізінде, егер тұтынушыға тауар (жұмыс, қызмет) туралы, сондай-ақсатушы (дайындаушы, орындаушы) туралы толық, дұрыс және уақтылы ақпараталуға құқығы берілмесе және бұл тұтынушыға қажетті қасиеттері жоқтауарды (жұмысты, қызметті) сатып алуға әкеп соқса, ол Шартты бұзуға және оған келтірілген залалдарды өтеуді талап етуге құқылы. Бұл келесі құрал. "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" Заңның 25-бабы негізінде сатушы тауар туралы тиісті ақпаратты дайындаушыдан алмаған жағдайда жауапкершіліктен босатылмайды. Тауар (жұмыс, қызмет) туралы ақпаратты алмау жауапкершілігі сатушы біреулерге ауыстырып сала алмайды және бұл ақпаратты екі тілде беруге міндетті. Бір тілде не шет тілінде ақпарат берілсе, берілмеген болып есептеледі. Мұндай жағдайлар шетелде шығарылған автомобильдерді сатып алуды қоса алғанда, тауарларды (жұмыстарды, қызметтерді) сатып алу кезінде жиі кездеседі. Тұтынушыда тиісті ақпараттың болмауы тұтынушы тауарды (жұмысты, қызметті) пайдалану шарттарын бұзуы мүмкін, бұл нәтижесінде оған экономикалық зиян келтіреді. Егер тұтынушыға сапасыз тауар сатылған жағдайда, тұтынушы сатушыға "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы"ҚР Заңының 15-бабына, 30-бабына сілтеме жасай отырып, тұтынушының сапалы тауарды сатып алу құқығының бұзылуы туралы жазбаша талап қоюға құқылы. Жазбаша талап екі данада жасалуы тиіс. Түпнұсқаны сатушыға ұсыну қажет, екінші данада алушының қолын және наразылықты алған күнін алу қажет. 10 күнтізбелік күн ішінде Тұтынушының құқығын бұзушы шағымға жауап беруге міндетті. Жауап алмаған немесе заңды талаптар қанағаттандырылмаған жағдайда тұтынушы сотқа жүгінуге құқылы. Заңның 30-бабының 6-тармағының негізінде тұтынушының талаптарын орындау мерзімін өткізіп алғаны үшін құқық бұзушы тұтынушыға әрбір мерзімі өткен күн үшін тауар құнының 1% мөлшерінде тұрақсыздық айыбын төлейді. Сондай-ақ осы баптың 5-тармағына сәйкес, егер Сатушы (дайындаушы) кепілді мерзімін белгілеген тауарға қатысты, сатушы (дайындаушы) егер тауардағы кемшіліктер оларды тұтынушыға бергеннен кейін тұтынушының тауарды пайдалану немесе оны сақтау ережелерін бұзуы не үшінші бір тұлғалардың іс-әрекеті немесе еңсерілмейтін күштің салдарынан туындағанын дәлелдей алмаса, тұтынушының талаптарын қанағаттандыруға міндетті. Яғни, тауардың тұтынушыға берілгенге дейін тиісті сапада болғандығын дәлелдеу ауыртпалығы сатушыға жүктеледі. Бізге тұтынушылар супермаркеттерде ілу, есептеу жөнінде жиі хабарласады. Мысалы," бір тауарды екі рет сынау " - супермаркеттердегі кассаларда жиі кездесетін жағдай. Бұл тұтынушыны алдау бөлігіндегі жалғыз мәселе емес. Жиі тауардың бағасы сөреде бір, ал тұтынушының чегінде әдетте жоғары баға түрінде "күтілмеген" болады. Осындай проблемаларға тап болған тұтынушылар бізге кеңес алуға жүгінеді. Мұндай жағдайларда біз тұтынушыларға осындай мәселелерді анықтаған кезде дүкен әкімшілігіне жүгінуге кеңес береміз. Егер супермаркет әкімшілігі келиспесе және сөрелерде жарияланған баға бойынша тауар сатылмаса, артық сыналған тауар үшін ақшаны қайтармайды, онда тұтынушы уәкілетті органға (полиция) құқық бұзушыны жауапкершілікке тарту туралы өтінішпен жүгіне алады. ҚР "Әкімшілік құқық бұзушылық туралы" кодексінің 190 бабына сәйкес, полиция органдарына тұтынушыны алдағаны үшін әкімшілік жауапкершілікке тарту міндеті жүктелген. Құрметті тұтынушылар, "тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы"ҚР заңын оқып, сіздің бұзылған құқықтарыңызды қорғай алатыныңызды есте сақтаңыз. Өз бұзылған құқықтарын қалпына келтіру бөлігінде пессимистік болмаңыз. Өз құқығын бұзған тұтынушылар құқығын бұзушыға "тұтынушының құқығын қорғау туралы" ҚР заңын бұзуға мүмкіндік береді.