Соңғы кездері аймақтағы елді мекендерге таяу орналасқан теміржол бойына шығып кететін жеке иеліктегі малдар көбейді. Соның бір көрінісі, 9-бекет пен Шетпе, Шетпе мен Маңғыстау, Қарақия мен Өзен, Өзен мен Болашақ стансасы аралығында ірі қара малдарының теміржолдың үстінде қараусыз жүргенінен пойыздардың шұғыл тежегішті қолдануы және мал қағу жайттары жиі орын алуда. Көптен бері шешімін таба алмай жүрген мәселе неден туындап отыр?
Оның бірден-бір себебі –мал иелерінің теміржол қатынасы қауіпсіздігіне жіті мән бермейтіндігінде. Шындығына келгенде, қараусыз жүрген малдың пойыз қатынасына тигізіп отырған зардабы өте көп. Біріншіден, қалыптасқан жол регламенті бұзылады. Екіншіден, тепловоздарға зақым келеді. Ал оқыс оқиға орын алған жағдайда сырғалары, не таңбалары жоқ, ешкім «менікі» деп мойындамайды. Неге? Өйткені жауапкершілік жүгін көтеруден бәрі қашқақтайды. Үшіншіден, жүгенсіз кеткен малды басып кетпеу үшін локомотивтердің тежегіштері оқыс жағдайда басылатындықтан, тез істен шығады.
«Бір құмалақ бір қарын майды шірітеді» демекші, теміржол қозғалысында сәл кідіріс орын алса, ол тұтас аймақтағы қозғалысты бөгейді. Жолаушыны жолынан қалдырады, жүктерді мерзімінен кешіктіреді. Бұл мәселе жөнінде біздің, яғни Маңғыстау жол дистанциясы тарапынан ай сайын мал шаруалығы қожалықтарына барып, мал иелеріне түсінік жұмыстары жүргізілуде. Бірақ әзірге еш нәтиже жоқ.
Осы орайда «Неліктен машинист тежегішті басып, пойызды тоқтатпайды?» деген де сауал туындауы мүмкін. Оның да өз жауабы бар. Себебі мыңдаған тонна жүкті үлкен жылдамдықпен әкеле жатқан темір құрсаулы ауыр құрылым қара жердегі көліктер сияқты кілт тоқтай алмайды. Баршамызға мектеп жасынан белгілі «инерция», яғни «қозғаушы күш екпіні» деген бар. Соның әсерімен жүйткіп келе жатқан пойыздың бірден тоқтай алуы қиын.
Бұл проблеманы шешудің жалғыз ғана жолы бар. Ол үшін тұрғындар, соның ішінде жеке мал иелері қоғам алдындағы жауапкершілікті терең сезініп, төрт түлікті қараусыз қалдырмауы тиіс. Сайып келгенде өз иеліктеріне немқұрайлы қарайтын болса, олардан айырылып қалуы ғажап емес. Ал бұл үшін ешкім, мемлекет те, теміржол мекемелері де өтемақы төлемейді. Әркім өз іс-әрекеті үшін өзі жауап береді.
Маңғыстау жол дистанциясы 9-бекеттен Болашақ стансасына дейін созылған бес жүз шақырымдық жолды жөндеумен айналысады. Әрі жолаушылар мен жүк пойыздарының қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз етеді. Осы аралықта үлкенді-кішілі көптеген елді мекендер орналасқан. 2021 жылдың 1 айы бойынша төрт түлік иелерінің жауапсыздығы салдарынан тепловоз машинисінің жылжымалы құрамаларды шұғыл тоқтату, шұғыл тежегішті басу жайты – 8 рет ескертпе бергені тіркеліп отыр.
Атап айтқанда, кезектен тыс тоқтау, шұғыл тежегішті басу, мал баспауға жылдамдықты азайту және тағы сол секілді жайттар кездесті. 2021 жылдың 1 айында 117 мал иелерімен түсінік жұмыстары жүргізілді. Осындай келеңсіздікті болдырмау үшін мал кіргізбейтін қоршауларға ай сайын жөндеу жұмыстары жүргізілуде. Жергілікті әкімшіліктерге, Шетпе, Жармыш, Жыңғылды, Онды, Отпанға қараусыз малдарды теміржолға жібермеу және мал иелерімен түсінік жұмыстарын жүргізуге, арнайы бақташы ұйымдастыру туралы хат жолданып отыр.
Сөзімді түйіндей келе, осы мақала арқылы ауыл тұрғындарын жеке иеліктегі малдарын қараусыз қалдырмауға, оларды жол бойына, соның ішінде теміржолмен жүргізбеуге шақырамын. Тағы да ескерте кететін болсақ, сонымен қатар теміржол бойына бөгде заттарды қойып тастау және бөгде адамдардың теміржол бойында жүрулері пойыз қозғалысының кешігуіне, адам өмірлерін қиып кетуіне немесе жылжымалы құрамның жолдан шығып кетуіне әкеп соқтыруы мүмкін. Осындай жағдайлардың алдын алу мен жою мақсатында желілік полиция бөлімшесі қызметкерлері теміржол қызметкерлерімен бірлесіп, ұдайы түрде профилактикалық іс-шаралар өткізіп келеді. Алайда, тыйым салуларға қарамастан теміржол бойында ойнау, теміржол рельстеріне бөгде заттар қойып тастау әлі де жалғасуда.
Ержан Артықбаев,
Маңғыстау жол дистанциясының жол жетекші инженері