Цифрландыру жетістікке жетелейді
[ 2019 ] 4 маусым, 06:54 | Қоғам
«Цифрлық Қазақстан» бағдарламасы, ең алдымен, халықтың өмір сүру сапасын жақсартуға, заман талабына сәйкес ең озық білім беру үлгісін ендіруге бағытталған. Ғаламтор кеңістігі мен қуаты алпауыт сандық технология мүмкіндіктері ғылым мен техника саласында орнаған төңкеріске сеп болды. Сандық «ақылды» технология адам өмірінің ажырамас бөлігіне айналды. Әлеуметтік сала мен экономиканың әр алуан тармағына дендеп еніп, түбегейлі өзгерістер ала келді.
Дамыған елдер цифрландыру саясаты нәтижесінде бүкіләлемдік нарықта көш бастап келеді. Өндіріс саласына үздік ғылыми технологияларды енгізу өнімділіктің артуына және халықаралық бәсекелестіктің дамуына оң серпін береді. Елбасы ғылыми инновацияға инвестиция құю – тұрақты даму кілті екендігін баса айтып, нақты тапсырмалар жүктеді. Экономика саласын цифрландыру еңбек өнімділігі мен экспорт көлемінің ұлғаюына, шығынның қысқарып, табыс көзінің молаюына, жоғары сапалы отандық тауарлар өндірісін дамытуға, қазақстандық брендтің оң имиджін қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Адам өмірінің барлық саласын қамтыған цифрландыру үрдісі елімізде ерекше қарқын алып келеді. Бүгінгі таңда сандық технология тіліне жетік жас IT-мамандарды даярлауға аса мән берілуде. Цифрландыру саясатының екпіні ғаламтор желісінің кез келген жанға қолжетімділігімен тікелей байланысты. Сол себепті білім ордаларын ғаламтор желісімен және соңғы үлгідегі ақпараттық технологиялармен жабдықтау, оны білім беру үрдісінде үздіксіз пайдалану, робототехника, яғни робот жасау дағдыларын қалыптастыру өте маңызды. Біздің ұрпақ цифрлық қоғам жүйесінде ғұмыр кешуде. Сондықтан жас буынға ақпараттық технологиялар және оның қауіпсіздігі пәні аясында электронды үкімет порталының жұмыс істеу алгоритімін ұғындыру, электрондық құжаттар, цифрлық қолтаңба сияқты терминдерді таныстыру, мемлекеттік қызметтерді электрондық форматта алуға үйрету үлкен маңызға ие.
Осы жолы мақаламызда облыс аумағында белсенді цифрлық үкіметті құру бағыты бойынша жүзеге асқан іс-шаралар туралы баяндаймыз.
Еgov ел игілігіне жарады
Цифрландыру саясатының көздеген мақсаты – халыққа қызмет көрсету орталықтарының ісін оңтайландыру. Бүгінгі таңда электронды үкімет порталы арқылы кез келген мемлекеттік қызметке онлайн қол жеткізу мүмкіндігі туды. Мемлекеттік қызметтер реестріндегі 742 қызметтің 634-і мемлекеттік корпорация арқылы, ал 531-і электронды түрде қолжетімді. Маңғыстау облыстық ХҚКО тұрғындарға 3 млнға жуық қызмет көрсетсе, оның 1 млн. 903 мыңы өз бетімен қажетті қызметке жүгінген. Соңғы үш жылда 475 мыңнан астам ЭЦҚ, яғни электронды цифрлық қолтаңба рәсімдеген.
«Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясының Маңғыстау облысы бойынша филиалы әлеуметтік бағыты бойынша зейнетақы мен жәрдемақының 42 түрін қамтып, төлемдер жүргізіп отыр. Бүгінгі таңда мемлекеттік корпорация – ҚР тұңғыш Президентінің «100 нақты қадам» Ұлт жоспары бағдарламасының жүзінші қадамын орындау мақсатымен құрылып, жеке және заңды тұлғаларға мемлекеттік қызметтерді «бір терезе» қағидаты бойынша жүзеге асыратын бірыңғай провайдер. Оның құрамына «Халыққа қызмет көрсету орталығы», «Жер кадастры және жылжымайтын мүлікті техникалық тексеру» және «Әлеуметтік төлемдердің ведомствоаралық есеп айырысу орталығы» кірді.
Облыс халқы үшін мамандандырылған және миграциялық Халыққа қызмет көрсету орталықтары іске қосылды. Мамандандырылған ХҚКО – «бір терезе» қағидаты аясында халыққа жүргізуші куәлігін беру және автокөлік құралын тіркеу бойынша мемлекеттік қызметтерді көрсететін мекеме. Кешенде автокөліктерді тіркейтін және жүргізуші куәлігін беретін реттеу залдары, емтихан тапсыруға арналған класс, дайын құжаттарды беретін сектор, жол полициясы қызметкерлерінің кабинеттері және көлік құралдарының тіркеу куәліктері мен жүргізуші куәліктерін әзірлеуге арналған бөлмелер қызмет етеді. Ал миграциялық ХҚКО Қазақстандағы резидент еместерге ЖСН алу, медициналық тексеруден өту, сақтандыру анықтамасын рәсімдеу сынды мемлекеттік қызмет көрсету үдерісін оңтайландыруға, оның мерзімін қысқартуға және өзге де құжаттарға қысқа мерзімде қол жеткізуге арналған.
Таяуда ХҚКО-ның электронды қызмет жүйесі paper free, egovkzbot сияқты жаңалықтармен толықты. Paper free немесе «анықтамасыз қызмет» сервисінің басты мақсаты – сарыла кезек күтіп, әр мекеменің табалдырығын тоздырып жүрген халықты қағазбастылықтан арылту. Ендігі кезекте мемлекеттік органдар жеке тұлғаның мекенжайы, жылжымайтын мүлкінің бар-жоғы сынды анықтамаларды онлайн рәсімдеу арқылы электронды үкімет порталынан ала алады.
Смартфондағы telegram қосымшасы арқылы @egovkzbot қызметіне жүгіну мүмкіндігі туды. Халық арасында танымал телеграмбот 25 түрлі мемлекеттік қызмет көрсетеді. Олардың қатарында мекен-жай анықтамасы, меншік құқығы, психоневрологиялық және наркологиялық ұйымда есепте тұратын тұрмайтыны, зейнетақы жинағы туралы анықтамалар және балабақша мен баспана кезегін бақылау және басқа да қызметтер бар. Egovkzbot-тағы сервистер арқылы дәрігер қабылдауына жазылып, борышкерлер тізімінде баржоғын тексеріп, бос жұмыс орындарын қарауға болады. @egovkzbotты қолдану үшін азаматтар кез келген ХҚКО-ға барып мобильді азаматтар базасында тіркелуі тиіс. Сондай-ақ шетелге шығуға салынған тыйымдарды тексеру мүмкіндігі бар. Кезекті еңбек демалысы қарсаңында шетелде демалып, туристік сапарға шығуды жоспарлаған қазақстандықтар алдын ала борышкерлер тізілімінде бар-жоғына көз жеткізгені абзал. Деректерге сүйенсек, бір жыл бұрын іске қосылған @egovkzbot-ты 300 мыңға жуық қазақстандық қолданып үлгерген. Мобильді азаматтар базасына шамамен 6,8 млн. адам өз мәліметтерін енгізген. Бір жыл ішінде қағаз түрінде ұсынылатын құжат көлемі бірнеше есе қысқарған.
«Цифрлық Қазақстан» бағдарламасы аясында «электронды үкімет» жобасы о бастан халықтың өмір сүру сапасын жақсарту, мұқтаждықтары мен қажеттіктерін өтеу, билік пен халық арасын нығайтып, өзара қарым-қатынасын ыңғайлы, түсінікті, қарапайым және қолжетімді ету үшін әзірленді. Электронды үкімет порталын дамыту бойынша атқарылған шаруа аз емес. Бірақ алда күтіп тұрған міндеттер де ауқымды. Биыл кезекті Үкімет отырысында Ақпарат және коммуникациялар министрі Дәурен Абаев EGov 2.0 жүйесінен E-Gov 3.0 сатысына көтерілу жоспарланып отырғандығын мәлімдеді. Яғни «Жасанды интеллект», «Проактивті қызметтер», «Интернет заттар» сынды заманауи технологияларды қолдану арқылы портал қызметі дами түспек. Бұл жүйе Оңтүстік Корея, Сингапур, Ұлыбритания және Дания елдерінде кеңінен қолданылады екен. Сондай-ақ алдағы жылы мемлекет тарапынан электронды қызмет деңгейін 90 пайызға арттыру көзделіп отыр. Әрине, бұл – қуантарлық жағдай.
Голрох ЖЕМЕНЕЙ
1158
Маңғыстау Медиа
Редакциялық пікір мақала авторлары мен оқырмандардың пікірлеріне сәйкес келмеуі мүмкін. Жазба және пікірлердегі ақпараттың дұрыстығы үшін авторлардың өздері жауапты.