«Бриз» яхта клубына 55 жыл толды, бірақ биыл мерейтойды тойламауы мүмкін, - деп хабарлайды mangystaumedia.kz.
Яхта клубы соңғы бірнеше онжылдықта өз аумағын екі есе қысқартты. 1996 жылы Ақтау қаласының әкімшілігі теңізге өз күшімен және өз қаражатымен айлақ алаңын толтыруға келіспеді. Қазір мұнда 13-ТЖД депосы бар.
«Содан кейін бұл аумақ қаланың бас жоспарында жоқ деген шешім қабылданды. Расында, бұл аумақты өзіміз жасап алдық. Кейінірек, 2009 жылы, ерікті түрде, біз толтырған аумақты да басып алды, қазір мұнда Шефченко мейрамханасы орналасқан. Сол кезде қала әкімі қызметін атқарған Серік Оспанов яхта-клуб мүшелерін аумақтың бір бөлігінен өз еркімен бас тартқан жағдайда құрылыстар мен қалған жер телімдері заңдастырылып, құқықтық мәселелер түпкілікті шешілетініне, жер берілетініне сендірді. Айтпақшы, яхта клубының жалға берілген жер учаскесіне меншік құқығын тіркеу туралы өтініштері әкімдікте үнемі қабылданбады, ал Шевченко мейрамханасының иелері қандай да бір себептермен бұрынғы жерімізді сатып алып үлгерген еді», - дейді «Бриз яхта клубы» ҮЕҰ командирінің орынбасары Олег Морозов.
10 жылға жуық уақыт бойы бәрі тыныш болды, ал 2018 жылы жағалау аймағын абаттандыру жөніндегі кеңесте облыс әкімі "Жартасты соқпақ" жобасын жалғастыру және пайдалану мерзімін ұзарту үшін яхта-клубты бұзу ниеті туралы айтқан кезде проблемалар қайтадан басталды.
«2019 жылдың көктемінде қала әкімдігі қоғамдық пікірді тыңдаймыз деген желеумен, Instagram әлеуметтік желісіндегі парақшасында яхта клубының аумағын абаттандыру бойынша біздің және қала әкімшілігі ұсынған жобаны шығарды. Клубтың барлық ғимараты мен нысандары әкімдік жобасында жоқ болып шықты, тек күн сәулесінен түсетін шатырлар ғана әдемі бейнеленген. Материалды объективті түрде жеткізгенімен, әкімдіктің мүддесін жақтаған қалалық әкімшілік қызметкерлері 8-10 пікір қалдырған, ал біздің жобамызды қолдағандар көп болды. Содан кейін жұртшылық яхта клубын қорғай бастады», - дейді Олег Морозов.
Сол сәттен бастап Ақтау қаласының әкімдігі яхта клубына үнемі кедергілер жасап, алаңды жалға беру келісімшартын бір жылға ғана ұзартып, сонымен қатар жаңа шарттарды ойлап тауып жатыр. Мәселен, қала тұрғындарына жағалау аймағы бар деген сылтаумен қала әкімдігі 2020 жылға жер телімін жалға беру шартын жасасу үшін – яхта клубы күндізгі серуендеу үшін ашық болғанына қарамастан жолдың кедергісіз өтуін қамтамасыз ету туралы шартқа қол қойды.
«Клуб аумағында қымбат жүгіру, палуба, навигациялық жабдық және борт қозғалтқыштары бар яхталар мен қайықтар ашық түрде сақталатынын ескерсек, белгілі себептермен аумаққа түнде кіруге болмайды. Қазір адамдардың түнде күзетшілерден клуб аумағынан өткізуді талап ететін жағдайларды жиі кездестіреміз, ал бас тартқан жағдайда олар бұл туралы әкімдікке, ал таңғы 9-00-де командирге хабарлайды. Осылайша яхта клубының қызметкерлері телефон арқылы сөгіс алды. 2021 жылы қала әкімдігі нысанның сыртқы келбетін жаңарту, қоршауын алып тастау талабын алға қойды. Бірақ бұл талап Қазақстан Республикасының заңнамасына қайшы келеді. Сонымен қатар, «Қазақстан Республикасының Мемлекеттік шекарасы туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 47-бабына сәйкес, 2-тармағына сәйкес шағын көлемді өздігінен жүретін және өздігінен жүрмейтін (су үсті және су асты) кемелерге (құрылыстарға) арналған пирстер, айлақтар мен тірек пункттерінде бөгде адамдардың аумаққа кіру мүмкіндігін шектейтін қоршау болуы тиіс. Иә, «Бриз» яхта клубы шағын қайықтарға арналған тұрақ базасы, Теңіз порты, 5 насос станциясы немесе Президент Резиденциясы сияқты қауіпсіз нысан болып табылады. Бұл ұйымдардың режимі әртүрлі, бірақ олардың барлығы заңнамалық тұрғыдан қауіпсіздікті қажет ететін объектілер. Неге екені белгісіз, Ақтау әкімдігі бұл нысандар арқылы азаматтардың еркін өтуін талап етпейді», - деп толықтырды Олег Морозов.
Бұл жолы да әкімдіктің талабы орындалып, қоршаудың басым бөлігі бұзылды, ғимарат қала әкімдігі бекіткен жоба бойынша, әрине, яхташылардың күші мен құралдарымен жаңартылды. Қаңтар айында яхта клубы жер учаскесін жалға беру мерзімін ұзарту туралы өтініш берді, бірақ ол: «Төртінші шағынауданнан Приморский тұрғын алабына дейін теңіз жағалауын абаттандыру жобасын әзірлеуге» байланысты бас тартылды.
«Қайтадан өтініш беріп, Ақтау қалалық жер қатынастары, сәулет және қала құрылысы бөлімінің басшысы Ерлан Сәркенов пен қалалық кәсіпкерлік және ауыл шаруашылығы бөлімінің басшысы Тілеген Едігеевке жолықтық. Ақтау қаласы әкімінің орынбасары Мәлік Әбдіқадіровпен де кездесіп үлгердік. Бұл адамдар бізге жалға беру мерзімін ұзартудан ресми бас тартқанына қарамастан, келісімшарт жасасуда қиындықтар болмағанына сендірді және осындай ресми жауаппен қала әкімшілігі біздің назарымызды пирстің сыртқы түріне аударғысы келді. Біздің ойымызша, мұндай мәлімдемелерде аталған тұлғалардың қызмет бабын асыра пайдалану фактілері анық байқалады. Оның үстіне бұл жұмыстар көктемгі кезеңге жоспарланған болатын және қазірдің өзінде жүргізіліп жатыр: аумақта металл құрылымдары құрастырылуда, ағаш және сырлау материалдары сатып алынды. Алайда, осы уақытқа дейін заңмен белгіленген мерзімдер өтіп кеткеніне қарамастан, жалға алу шарты жасалмаған, арызымызға жауап келген жоқ. Яхт клубының командирі Сергей Кулкин өткен бейсенбіде қала әкімі Қилыбай Нұрдәулетпен кездесуге бармақшы болды, бірақ ол қабылдамады. Яғни «Әкім қазір қабылдамай жатқандығын» айтқан, - дейді яхталар клубы командирінің орынбасары.
Жер телімін жалға беру мерзімі 11 наурызда аяқталды. Яхта клубтың басқа «баратын» жері жоқ. Көптеген кемелерді тіпті тасымалдау мүмкін емес. Қала ішінде яхта клубының орналасуына ұқсас басқа орын да жоқ. Табиғи шығанақ ежелден кемелерді арқандап тұру үшін пайдаланылған, мұны шығанақ түбіндегі археологиялық олжалар дәлелдейді. Бұл ретте яхташылар туристерді қызықтыратын теңіз спортының негізі болған яхта клубы әлі де жермен-жексен болмайтынынан үміттенеді.
«Біз көбінесе яхта клубының мүшелері осы арқылы ақша табады деген айыптауларды әкімдік қызметкерлерінен де естідік. Осы орайда, яхта клубы қоғамдық бірлестік екенін, ол желкенді әуесқойлардың салымдары негізінде құрылғанын түсіндіргім келеді. Мүшелік жарналар мен кемелердің тұрағынан түсетін барлық ақша клубтың техникалық базасын жақсартуға, соның ішінде ғимараттарының сыртқы келбеті бойынша қалалық әкімдіктің сұраныстарын қанағаттандыруға бағытталады. Тарихта клубтың бірде-бір мүшесі яхта клубынан дивиденд алған емес, оның үстіне клубтың барлық мүшесі тұрақты түрде мүшелік жарна төлеп отырады. Біз өз күшімізбен шағын қайықтарды ыңғайлы орналастыру үшін қажетті инфрақұрылымды, сондай-ақ су спорты мен ойын-сауықтың әртүрлі бағыттарын дамытуды жалғастырамыз. Бүгінгі күні қайықтар мен яхталарды жалға берумен айналысатын ұйымдар клуб аумағында негізделген, виндсерфинг, субсерфинг, вейкбординг, су шаңғысы, реактивті шаңғы секциялары ашылды, ал жақында халықаралық деңгейдегі "Scuba Schools International" дайвинг орталығы жұмысын бастайды. Сондықтан яхта клубы қала тұрғындары мен қонақтарының сүйікті демалыс орны болады. Ақтау қаласының әкімдігі қала тұрғындары мен қонақтарын судағы ойын-сауық пен қайықпен саяхаттау мүмкіндігінен айырып, жаңа жазғы маусымға «сыйлық» беруді ұйғарған шығар. Мәселен, биыл қыста желкенді жасөспірімдер спорт мектебінде шағын қайықтарға арналған айлақтар бұзылды. Енді қала әкімдігі халықаралық стандартқа сай жабдықталған Каспий теңізінде Қазақстандағы шағын қайықтарға арналған жалғыз жұмыс істейтін айлаққа ие «Бриз» яхта клубын жоюды көздеп отырған көрінеді. Әкiмдiктiң айтуынша, туризмге мүмкiндiк беретiн бiрден-бiр мүмкiндiк инфрақұрылымы – теңiз бойындағы жаяу жүргiншi аймақтары сияқты».
Айлақтағылар Қазақстан жұртшылығынан республикадағы жалғыз теңіз яхта клубын және Қазақстандағы яхталарды сақтауға көмек көрсетуді сұрайды. Сондай-ақ алдағы уақытта ел Президентіне үндеу дайындап жатқанын да тілге тиек етті.