Ішкі істер министрлігі 1 тамыздағы бұйрыққа сәйкес ҚР азаматтарының паспорты мен жеке куәлігін, шетелдіктің ҚР-да тұруға ықтиярхатын, азаматтығы жоқ адамның куәлігін рәсімдеу, беру, ауыстыру, тапсыру, алып қою және жою қағидаларына өзгерістер енгізді, деп хабарлайды mangystaumedia.kz Zakon.kz-ке сілтеме жасай отырып.
Түзетулер қарастырылған:
Жеке тұлғаның қалауы бойынша жеке басын куәландыратын құжаттар ресімделген күннен бастап жеделдетілген тәртіппен беріледі:
Жеке басын куәландыратын құжатты жеделдетіп бергені үшін төлем банк мекемелері және кассалық операцияларды жүзеге асыратын өзге де ұйымдар арқылы жүргізіледі.
Естеріңізге сала кетейік, үшінші санаттағы құжаттарды ресімдеу құны (жеті күнге дейін) ҚҚС-сыз 605,31 теңгені құрайды.
Жеке басын куәландыратын құжатты "халықты құжаттандыру және тіркеу "тіркеу пункті" ақпараттық жүйесі (КДР РП) арқылы ресімдеген кезде уәкілетті органның қызметкері ҚР азаматтарын олардың келісімімен, шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарды міндетті түрде дактилоскопиялық тіркеу жүргізеді.
Жеке басын куәландыратын құжатты ресімдеу кезінде банк мекемелерінен уәкілетті мемлекеттік органның республикалық мемлекеттік кәсіпорнына жеке басын куәландыратын құжаттарды жедел дайындағаны үшін ақы төлеу туралы ақпарат автоматтандырылған режимде келіп түседі. Формуляр бланкісінде ресімдеу кезінде жеке басын куәландыратын құжатты жеделдетіп бергені үшін төлем туралы құжатты жеке тұлға уәкілетті мемлекеттік органға ұсынады.
Жеке басын куәландыратын құжатты дайындау үшін уәкілетті органның қызметкері формуляр толтырады. Формулярды ресімдеу, толтыру, есепке алу, сақтау, беру, жұмсау, жою нысаны мен тәртібін ҚР ІІМ айқындайды.
Шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдардың жол жүру құжатын жеке өзі ресімдеуі үшін (балалар мен сот әрекетке қабілетсіз деп таныған азаматтар үшін – өкілдікке өкілеттігін растайтын құжаттарды ұсына отырып, олардың заңды өкілдері (ата-аналары, қорғаншылары, қамқоршылары) уәкілетті мемлекеттік органға мынадай құжаттардың бірі ұсынылады:
- туу туралы куәлік (16 жасқа толмаған босқындар жол жүру құжатын алған кезде);
- азаматтығы жоқ адамның куәлігі;
- шетелдік төлқұжат;
- өтініш берілген күні босқын мәртебесінің қолданылу мерзімі кемінде үш ай болатын босқын куәлігі.
Бұрын туу туралы акт жазбасын ұсынуға рұқсат етілген.
Сондай-ақ, ҚР-да болу кезеңінде шетелдік паспортты жоғалтқан немесе ҚР-дан шығу үшін шетелдік паспорттың қолданылу мерзімі өткен жағдайда, ҚР аумағынан шығарып жіберуге жататын шетелдіктер мен азаматтығы жоқ адамдарға жол жүру құжаты берілген норма алынып тасталды.
Түзетулермен жол жүру құжатының қолданылу мерзімі босқын куәлігінің қолданылу мерзімінен аспауы тиіс екендігі нақтыланады.
Жеке басты куәландыратын құжаттар жарамсыз және "төтенше жағдай туралы"заңда көзделген жағдайларды қоспағанда, тапсыруға және ауыстыруға жатады.
Осыған сәйкес Қағидаларға толықтыру енгізілді, оған сәйкес жеке басты куәландыратын құжаттар төтенше жағдайдың қолданылу кезеңі ішінде, сондай-ақ олардың қолданылу мерзімдеріне, иесінің мәртебесінің өзгеруіне және төтенше жағдай енгізілген жерлерде өзге де елеулі мән-жайларға қарамастан, ол аяқталғаннан кейін күнтізбелік отыз күн ішінде жарамды деп есептеледі.
Оларды ҚР заңнамасында белгіленген тәртіппен ұзартуды немесе ауыстыруды жүзеге асыру мүмкін емес.
Алайда, бұл норма төтенше жағдай режимі қолданысқа енгізілгенге дейін қолданысы аяқталған жеке басты куәландыратын құжаттарға қолданылмайды. Бұйрық 2024 жылғы 30 тамыздан бастап қолданысқа енгізіледі.