Энергетика министрі атап өткендей, өткен жылы дизель отынын өндірудің рекордтық көлеміне қарамастан – 5,2 млн тонна, Қазақстан еліміздің кейбір өңірлерінде тапшылық болды, деп хабарлайды mangystaumedia.kz.
Шамамен 350 мың тонна көлеміндегі тапшылықты (қысқы ТТ-ны есептемегенде) қымбат импорттық отын есебінен жабуға тура келді.
Сонымен қатар, ТМК және теміржол сияқты экономиканың негізгі салаларын тұтыну өзгеріссіз қалды.
Үнемі өсіп келе жатқан тұтыну көлемінің негізгі факторлары: транзиттік көлік, сондай-ақ көрші елдерге "сұр" экспорт.
Ең қарапайым есептеу бойынша, өткен жылы транзиттік көліктің үлесіне 150 мың тоннаға жуық дизель отыны келген. Тағы 200 мың тонна жанармай "сұр" экспортпен шығарылды ("IHS Markit"есептеулері бойынша).
ҚР Энергетика министрі Болат Ақшолақовтың айтуынша, мұның себебі-бағаның айтарлықтай айырмашылығы. Қазақстан жанар-жағармай бағасы ең төмен елдер тізіміне кіреді. Мысалы, Ресейде дизель отынының құны литріне орташа есеппен 345 теңгені құрайды, бұл 45% - ға қымбат. Ал Қырғызстанда бағасы 64% - ға жоғары және 390 т/л құрайды, Өзбекстанда ол екі есе қымбат-480 т/л (101%).